Leidsin netist oma igapäevaselt jälgitavast blogist ühe huvitava artikli viite, milles USAs uuriti, et kas äriplaani põhjalikkust ja pikkust tulevase äri edukusega. Artikkel ise asub tasulises
WSJ ajalehe saidil aga ma leidsin ka ühe tasuta kokkuvõtte uuringust.
Lühidalt räägiti seal sellest, et formaalne kirja pandud äriplaan on vajalik aga selle pikkusest ja kirjutamise ajast edu ei sõltu :). Ära ei tasu unustada, et USAs on paar korda ettevõtlikum riik kui euroopa ja Eesti ning seal on äriplaanide kirjutamine ja nõustamine suur tööstusharu. Pole harv, kus äriplaanid on 100lk pikad ja räägivad pea kogu maailmast.
Uuriti alustavaid ettevõtteid teatud perioodi jooksul. Uuringu tulemusena selgus, et tulevase äri edu tagas hoopis kirglik ja pühendunud meeskond, klientide tundmine ning tugev usk plaani, mis veenis ka rahastajad ära.
Samas ei arvanud autorid ega minagi, et formaalselt kirjalikku äriplaani pole vaja. Kui on valida, et kas pühendada 10h plaani kirjutamisele või õppida tulevaste potentsiaalseid kliente tundma, siis kindla peale kulutada aega viimasele ja uurida, et kuidas neid paremini teenindada ja kas tegelikult plaanitavale ärile üldse nõudlust on.
Seega äriplaan olgu lühike. Oluline on keskenduda turu tundmisele, nõudluse hindamisele ja teada oma tulevaste klientide vajadusi.
P.S. JCI BBP konkurssil osalemiseks peab äriplaan olema kuni paarkümmend lk pikk, et kogu idee ja tegevusplaan oleks edasi antud.
Wednesday, February 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment