Oled ostnud endale köögilaua. Tahad selle juurde saada sobivaid toole. Otsustad, et homme on päev, mil paned kolm tundi kaubandusest toolide otsimisele.
Esimeses kaupluses teatatakse, et väljas on näidised ja kätte saab kolme nädala pärast, teises, et viie nädala pärast, kolmandas kulub juba pea kolm kuud. Mõnes poes on ehk midagi ka saada, aga need pole sobivad.
Sõna laud või toolid võib asendada peaaegu ükskama mis sõnaga. Olukord on sarnane.
Tootjad teevad kõike ettetellimise peale. Telli endale sobivais mõõtmeis, värvitoonis kaup ja saadki kätte sobiva. Kaup valmib suhteliselt odavalt, aega kulub kauem.
Kas pole naljakas, et ühest küljest on tarbija muutunud impulssiivsemaks. Kui tal tuleb mõte, et tal on mingit sarnast toodet vaja, tahab ta seda sisuliselt kohe, ta on kiiruse eest valmis isegi rohkem maksma. Teisalt pakuvad tootjad suuremat osa valikut vaid ettetellimise peale.
See pole nii vaid Eestis.
Kas siit kumab läbi äriidee?
Sunday, March 11, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment